Effektivitet og brugervenligt Skrivebord

Skrivebordet er skabt for daglig brug. Uanset hvor du befinder dig på siden, kan du nemt navigere via menuer og genveje. Siderne har en klar struktur, der giver et godt overblik over produkter, varer og kunder. Desuden tilbyder Danbase en automatisk funktion til at oprette slutsedler og fakturaer, hvilket gør processerne hurtigere og reducerer risikoen for fejl.

Forbedrer og optimerer styring af værkstedet

Værkstedsmodulet indeholder en avanceret kalenderfunktion, der effektivt optimerer mekanikernes tid ved at justere efter deres tilgængelighed, reservedelslager og kunders afhentningstider. Mekanikerne kan også scanne reservedele og dokumentere reparationer eller skader ved at tage fotos med en smartphone eller terminal, hvilket sikrer en høj kvalitet og transparens i deres arbejde.

Automatisk opslag i Bilbog og SKAT

Når der oprettes en vogn eller modtages en returvogn, så kan man ved at angive en nummerplade, indhenter Danbase straks de tekniske detaljer om vognen fra SKAT, som stelnummer og andre registreret vogn oplysninger. Derefter kan man med et enkelt klik se yderligere oplysninger fra Bilbogen, som hæftelser, kreditorer og debitorer tilknyttet vognen. Denne integration forenkler administrationen markant og tilbyder en højere grad af sikkerhed ved håndtering af brugte vogne.

Skiltedesign og data overførsler til salgsdatabaser

Når en vogn oprettes, tager det få klik, at genere et skilt til at hænge på vognen. Der er mulighed for at få special designet et skilt, hvorefter der frit kan vælges data til skiltet. Det samme er gældende for produkt- og vareskilte fra varekartoteket til brug i butikken. 

Under oprettelsen af vognen kan Danbase konfigureres til automatisk at overføre data til forskellige platforme som DBA og Gul&Gratis i de mest optimale formater. Dette effektiviserer administrationens arbejdsgang. 

Website med fokus produkter og salg

Med et website designet af Danline forenkler Danbase de administrative processer og hjælper kunderne i deres søgen efter den perfekte vogn. Online kunden får let et overblik over tilgængelige vogne, og kan tiltrækkes af særlige emblemer eller grafik. Dette kan f.eks. fremhæve udvidede garantier eller andre fordele. Forhandleren administrerer og opdaterer nemt vognvisningen via Danbase, hvilket sikrer, at en vogn kun skal tilføjes ét sted. Emblemer eller grafik kan nemt tilføjes for at fremhæve specielle tilbud eller funktioner, som kunden kunne finde attraktive.

Direkte opslag i leverandørers produktdatabase

Danbase samarbejder tæt med top-leverandører som Isabella, Camper, Kronings og DCT. Det betyder, at disse leverandørers produkter er direkte tilgængelige i Danbase. Når kunden besøger en webshop og kigger på en specifik vogn, kan de nemt se, hvilket tilbehør der passer perfekt til den vogn, som de kigger på. Dette forstærker muligheden for mersalg. Under personlige salgssituationer fungerer dette også som en påmindelse for sælgeren om muligheden for mersalg, når der skrives en slutseddel.

Tilbyd finansiering direkte på webshoppen

Danbase integrerer med store finansieringsselskaber som Camping Finans, Basisbank, Santandar og Nordea Finans. Dette gør, at kunden kan få direkte finansieringsforslag i vognvisningen. Med en live udregning på vogne og tilkøb præsenteres kunden for varierede finansieringsmuligheder baseret på bl.a. selskab og rentetype. Kunden kan dermed hurtigt sammenligne de forskellige tilbud og finde det optimale lån. Integrationen til Nordea Finans inkluder desuden oprettelse af lån direkte i Danbase der er godkendt på 1 dage.

Vær forberedt på mødet med kunden via data

Danbase udstyrer forhandlere med værktøjer til, at forstå online kunder, før de besøger den fysiske butik. Med teknologien bag ip-tracking kan man opsamle data fra de brugere, der besøger hjemmesiden ofte. Med dette redskab kan forhandleren bl.a. få en pejling om, hvilket budget og vogne en kunde har besøgt, inden han besøger butikken.

Effektiv proces for tilbud og slutsedler

Tilbud og slutsedler oprettes let via en formular med info om kunde, vogn, evt. byttevogn, økonomi og mulige tilkøb for at motivere til mersalg. Der er mulighed for at søge og vælge tilkøb direkte fra produkt databasen. Ved udsendelse af et tilbud sendes et dokument til forhandleren for digital underskrift, enten via PC eller smartphone, og en underskrevet kopi sendes til kunden. Ved oprettelse af en slutseddel tages der udgangspunkt i tilbudsformularen, og begge parter underskriver dokumentet digitalt.

×