Interviews gennemført af Henrik Malmgreen - HighTech Danmark, juni 2022 og 2023
Vi har anvendt Danplanner hele sæsonen 2022, og vi er særdeles godt tilfredse. Service og support er helt vild god. Jeg vil faktisk vove den påstand, at jeg aldrig tidligere har oplevet så god en support. Når man ringer med et problem, får man svar med det samme, og hvis vi har ønsker til ny funktionalitet, bliver de taget seriøst. Da vi holder middagslukket, har vi blandt andet fået udviklet en selvbetjeningsboks, så vores kunder selv kan booke sig ind på pladsen, hvis ikke, vi er her. Vi betaler lidt mere for Danplanner, end de andre systemer, vi har brugt - men forholdet mellem pris og service er bare i top.
Jeg overtog campingpladsen i oktober måned 2021 og besluttede mig fra start for, at jeg ikke ville køre videre i det eksisterende system. I løbet af blot 14 dage sørgede Danline for, at jeg var oppe at køre på Danplanner således, at det var klar, da vi åbnede. Det synes jeg er et rigtig godt eksempel på den meget flotte support, Danline yder - også hvis der er noget, der driller i den daglige drift. Systemet kan meget, uden at det er gået ud over brugervenligheden, og afviklingshastigheden er der heller ikke noget at udsætte på. Alt i alt er jeg meget tilfredse og synes, jeg får rigtig meget for pengene.
Vi har kørt på Danplanner siden april 2021, og vi er meget tilfredse. I forhold til, hvad vi har anvendt tidligere, er systemet enkelt at gå til, men først og fremmest er supporten perfekt. Hvis vi ringer med et problem, får vi hjælp med det samme. I vores gamle system, skulle vi først oprette en sag, hvorefter der typisk gik 2-3 dage, før vi hørte noget - hvis vi da overhovedet hørte noget. Desuden afvikles Danplanner hurtigt og effektivt, så vi er meget tilfredse med forholdet mellem pris og ydelse. Jeg vil meget gerne anbefale Danplanner til andre.
Vi er en mindre campingplads, men grundlæggende har vi de samme krav og forventninger til et online bookingsystem som de store campingpladser. Derfor er vi meget glade både for Danplanner som løsning og Danline som leverandør. De er åbne over for vores ønsker, og vi oplever en fleksibilitet, der betyder, at vi i dag råder over en løsning, der specifikt er tilpasset til os og vores størrelse. Vi har et godt og tæt samarbejde, hvor der bliver lyttet til os. Ligeledes skal der lyde ros til supporten.
Vi har anvendt Danplanner siden februar i år, og jeg kan kun sige, det er et meget brugervenligt og logisk system. Ikke bare i forhold til vores brug, men også i forhold til de gæster, der booker online. Det gamle system, som jeg brugte gennem 14 år, gav ofte store problemer, så jeg er meget glad for at være kommet over på Danplanner. Supporten er helt vild hurtig, også når jeg har specifikke ønsker. Således har jeg netop fået løst en udfordring i forhold til en af vores store kunder, der har meget stringente krav til, hvorledes deres fakturaer skal være udformet. Jeg har kun det bedste at sige om Danline og Danplanner.
Efter at have eksperimenteret lidt med Danplanner i efteråret 2022, tog vi for alvor løsningen i brug hen mod årsskiftet, og efter denne sæson vil vi så evaluere, om den har fungeret til vores tilfredshed. Jeg er dog ret sikker på, at evalueringen vil falde ud til Danplanners fordel, så umiddelbart er min vurdering, at vi til næste sæson ud over online bookingløsningen også vil begynde at tage selve kassesystemet i anvendelse. Vi har imidlertid valgt en strategi, hvor vi ønsker at bygge på stille og roligt. Naturligvis er vi ikke verdensmestre i systemet endnu, men vi får altid svar på vores spørgsmål, når vi kontakter supporten hos Danline. Desuden vil jeg fremhæve høj grad af brugervenlighed, også i systemets back-end, så vi føler, vi har fået en løsning, vi selv har været med til at skræddersy fra bunden.
Danline vil deres kunder, og det kan jeg godt lide. Det har været afgørende for vores valg af Danplanner. Hvis der er et problem, løses det hurtigt og effektivt, og det er vigtigt. Her på vores campingplads lever vi af at yde kundeservice, og det kan vi jo ikke, hvis ikke vores bookingsystem virker. Jeg kan varmt anbefale Danplanner, for løsningen er tip-top i orden og kører, som den skal. Det, vi køber, er i orden, og jeg synes vi har en konstruktiv dialog med Danline. Især med direktør Mads Lund. Dialogen er meget konkret i forhold til vores ønsker, og Danline holder, hvad de lover, hvilket er en egenskab, man ikke oplever hver dag.
Vi har arbejdet med Danplanner siden årsskiftet 2022-2023, og vi er rigtig godt tilfredse. Danplanner er lidt dyrere end vores tidligere systemer, men virker upåklageligt, hvilket er mere, end vi kunne sige om vores gamle løsning. Danplanner hænger godt sammen, overblikket er fint, og arbejdsgangene er enkle samt nemme at gå til, lige som vi har fået en meget tilfredsstillende oplæring. Finansdelen skal man lige vænne sig til, men generelt set er der fin oversigt over alle funktioner. Supporten er god, og hos Danline er man altid lydhør over for ønsker om nye funktioner. F.eks. kunne vi godt tænke os muligheden for, at man i online bookingen kan krydse nationalitet af således, at vi kan føre statistik over bookningerne på et verdenskort og se, hvor vores gæster kommer fra, lige som vi godt kunne tænke os muligheden for at registrere tilkøb på ankomstlisten.
Det er andet år, vi kører på Danplanner, og vi skiftede fra vores gamle system, fordi afviklingshastigheden var for dårlig, lige som det var alt for svært at trænge igennem til supporten, hvis vi oplevede fejl. Bookingsystemet er hele fundamentet for vores forretningsgrundlag, og derfor er det vigtigt, at det virker uden problemer. Danplanner er godt nok lidt dyrere end andre systemer, men det virker, og supportafdelingen i Danline er god til at lytte til os. Her sidder dygtige folk, der forstår vores behov, lige som de er gode til at tænke fremadrettet og nyudvikle. Derfor kan jeg kun sige, at vi er meget tilfredse
Sammenlignet med så mange andre systemer er Danplanner en rimelig ny spiller i markedet for bookingsystemer. Men det har ikke gjort os utrygge i valget. Tværtimod vil jeg næsten sige. Som ny i branchen er Danline meget agil og imødekommende, når det gælder om at lytte til vores behov. Desuden har man modet til at være åben over for os, hvis vi kommer med en skæv vinkel eller et specielt ønske til en ny funktion. Prissætningen af Danplanner synes jeg er fornuftig og på samme niveau som konkurrenterne. Hastigheden i afviklingen er helt i top, men til gengæld kan svartiden i supporten en gang imellem være lidt lang. Det er dog ikke umiddelbart et problem for os, og jeg tilskriver det, at de skal håndtere mange nye kunder.
Egentlig var vi rent funktionsmæssigt godt tilfredse med vores tidligere system. Udfordringen var imidlertid, at det var for ustabilt, og over tid voksede problemerne til et niveau, hvor vi ikke turde fortsætte. Derfor begyndte vi at undersøge alternative muligheder, og via DK-CAMP kom vi i kontakt med Danline. Vi havde en række møder og blev hurtigt overbevist om, at Danplanner er en professionel løsning, der til fulde dækker vores behov. Selv om vi er en relativ lille plads, føler vi os godt behandlet. Danplanner fungerer rigtig fint i dagligdagen, og jeg har ingen problemer med at anbefale løsningen til andre. Tværtimod. Supporten er god, og forholdet mellem pris og ydelse er i orden, lige som man hos Danline også er opmærksom på eventuelle ønsker til nye funktioner”.
Jeg kan lige så godt sige det rent ud. Danplanner er et fantastisk system, og jeg er imponeret over, at Danline er nået så langt, som tilfældet er, selv om jeg havde mine tvivl, da de gik ind i markedet for online booking systemer. Over årene har jeg været omkring en række andre løsninger, men ingen af dem har fungeret, så de har opfyldt vores behov, lige som supporten ofte har været ringe. Med en tilpas stor portion stædighed har Danline imidlertid formået at lancere en løsning, der er enkel at gå til, både når det gælder håndtering af front-end og back-end. Desuden fungerer supporten helt upåklageligt samt ikke mindst hurtigt. Prisen hører ikke til de laveste, men den er bestemt fair, især når man ser på ydelsen i den samlede løsning