Interviews gennemført af Henrik Malmgreen - HighTech Danmark, juni 2023, 2024 og 2025
Vi har nu arbejdet med Danplanner vel en 3-4 sæsoner, og det har fungeret som forventet. Når vi skiftede leverandør, var det primært fordi, vi ønskede et nyt system til online booking, ganske enkelt fordi vores gamle system ikke var fleksibelt nok. Hos Danline føler vi desuden, at vi har haft og fortsat har mulighed for at komme med vores egne input til funktioner i systemet, lige som de er gode til at svare hurtigt på eventuelle supportspørgsmål. Med hensyn til funktionaliteten kan jeg godt lide, at jeg som masterbruger kan definere de retningslinjer og regler, som personalet skal arbejde efter. Det mindsker risikoen for fejl, lige som kunderne får god oplevelse, når alt fungerer, som det skal. Desuden er brugervenligheden i top, og medarbejderne føler sig hurtigt trygge i systemet. Vi er med andre ord rigtig godt tilfredse.
Vi har arbejdet med Danplanner i et års tid, og vi er meget tilfredse. Det er et system, der både opfylder alle vores behov her på pladsen og et system, der er intuitivt at anvende. Det betyder, at det er nemt og enkelt både for os selv og vores medarbejdere at arbejde i det, hvilket er med til at effektivisere dagligdagen således, at alle er selvkørende, og vi kan koncentreres os om at drive forretningen i stedet for at skulle løse it-problemer. Vi har cirka 300 enheder her på pladsen, og vi anvender ligeledes Danlines løsning til adgangskontrol, herunder styring af bomme og adgang til poolområde. I den sammenhæng er det vigtigt, at nævne endnu en fordel, nemlig at Danline sælger den nødvendige hardware til sine kunder til kostpris. Der er faktisk ikke en finger, jeg kan sætte på hverken priser, ydelser eller support.
Vi var helt nye i campingbranchen, da vi omkring årsskiftet 2023/2024 overtog Gudenåens Camping, nu Ly Outdoor Camp ved Silkeborg. Det betød både, at vi skulle lære et helt nyt erhverv at kende og ikke mindst identificere, hvilken type af it-løsning, der ville være den rigtige for os. Vi kunne have valgt at køre videre med det eksisterende system, men valgte i stedet at starte på en frisk, hvilket gav mest mening for os. Vi kom i kontakt med Danline, der præsenterede os for det, vi syntes var en intuitiv samt brugervenlig platform - og det synes vi stadig. Vi anvender såvel Danplanner som det integrerede kiosksystem, og jeg synes, at Danline har været rigtig gode til at hjælpe os i gang på en god måde. V i har cirka 150 enheder fordelt på traditionelle campingpladser, teltpladser, autocamperpladser samt hytter og en håndfuld glampingpladser, så vores kundesegment spænder vidt, og det håndterer Danplanner meget fint.
Set i bakspejlet har jeg måske nok været en smule konservativ. Jeg har drevet pladsen gennem 12 år, og selv om vi er gode til at markedsføre os selv online, har vi aldrig tilbudt online booking. Men verden står som bekendt ikke stille, og efterhånden kunne vi godt mærke, at gæsterne efterspurgte at kunne mere selv. Derfor tog vi en strategisk beslutning, og i stedet for at bygge videre på vores eksisterende system, rystede vi posen og tog fat i Danline. Vi har nu anvendt Danplanner siden foråret 2024, og den første sæson er kørt helt uden problemer. Faktisk føler jeg, at vi står stærkere nu end tidligere, og jeg glæder mig til 2025 sæsonen. På sigt er det planen, at vi også skal have integreret Danlines løsning til adgangskontrol således, at gæsterne kan køre direkte ind på pladsen, når de ankommer.
Vi er en plads med 350 enheder, og vi oplever ofte dage, hvor vi har op mod 180 ind- og udcheckninger. Samtidig er Point of Sales terminalerne i vores reception og butik ligeledes koblet op i samme løsning, hvilket betyder, at Danplanner driver såvel booking som salg. Det stiller store krav til robustheden og sikkerheden for, at vi til hver en tid kan servicere vores gæster. Vi er med andre ord særdeles afhængige af systemet. Vi føler os imidlertid ganske trygge i Danlines hænder, og hvis der opstår et problem, der kræver en indsats fra Danlines supportere, oplever vi at få meget dygtig og kompetent hjælp. Det var en stor, strategisk beslutning, da vi valgte at skifte fra vores tidligere leverandør til Danline, men det er en beslutning, vi bestemt ikke har fortrudt.
Vi overtog pladsen 1. februar 2024. Vi var helt nye i branchen, og da vi samtidig overtog det eksisterende bookingsystem, var vi på et tidspunkt tæt på at miste modet. Vores tidligere leverandør havde nemlig hverken tid eller lyst til at hjælpe os i gang. Under et netværksarrangement, hvor vi besøgte kolleger, kom vi i kontakt med en plads, der benytter Danplanner. Her havde man fået løst sine problemer, og det samme fik vi meget hurtigt. Jeg føler virkelig, vi er blevet hjulpet godt, og supporten er aldrig mere end et telefonopkald væk. Selv om vi skiftede til Danplanner midt i højsæsonen og midt i feriesæsonen, kan vi kun være oven ud tilfredse. Vi har nu anvendt systemet siden sommeren 2024 og har planer om at udvide både med løsningen til adgangskontrol samt automatisk aflæsning af elforbrug.
Vi overtog Sønderborg Strand Camping mellem Sønderborg og Augustenborg i april måned 2024. Vi var i den situation, at vi overtog en plads uden nogen form for bookingsystem, da den tidligere ejer mest var til blyant og papir. Vi driver i forvejen en kommunal campingplads i selve Sønderborg, hvorfor det lige fra starten har været vores ønske, at den nye plads i høj grad skulle fungere efter selvbetjeningsprincippet alle døgnets timer. De daglige rutiner skal i videst mulige omfang kunne automatiseres, herunder også adgangskontrol, og set ud fra disse behov vurderede vi, at Danplanner ville være den rigtige løsning. Siden implementeringen af Danplanner har vi ikke oplevet nævneværdige udfordringer, og systemet opfylder til fulde vores behov. Herfra skal der således lyde en klar anbefaling til Danplanner.
Vi har anvendt Danplanner hele sæsonen 2022, og vi er særdeles godt tilfredse. Service og support er helt vild god. Jeg vil faktisk vove den påstand, at jeg aldrig tidligere har oplevet så god en support. Når man ringer med et problem, får man svar med det samme, og hvis vi har ønsker til ny funktionalitet, bliver de taget seriøst. Da vi holder middagslukket, har vi blandt andet fået udviklet en selvbetjeningsboks, så vores kunder selv kan booke sig ind på pladsen, hvis ikke, vi er her. Vi betaler lidt mere for Danplanner, end de andre systemer, vi har brugt - men forholdet mellem pris og service er bare i top.
Jeg overtog campingpladsen i oktober måned 2021 og besluttede mig fra start for, at jeg ikke ville køre videre i det eksisterende system. I løbet af blot 14 dage sørgede Danline for, at jeg var oppe at køre på Danplanner således, at det var klar, da vi åbnede. Det synes jeg er et rigtig godt eksempel på den meget flotte support, Danline yder - også hvis der er noget, der driller i den daglige drift. Systemet kan meget, uden at det er gået ud over brugervenligheden, og afviklingshastigheden er der heller ikke noget at udsætte på. Alt i alt er jeg meget tilfredse og synes, jeg får rigtig meget for pengene.
Vi har kørt på Danplanner siden april 2021, og vi er meget tilfredse. I forhold til, hvad vi har anvendt tidligere, er systemet enkelt at gå til, men først og fremmest er supporten perfekt. Hvis vi ringer med et problem, får vi hjælp med det samme. I vores gamle system, skulle vi først oprette en sag, hvorefter der typisk gik 2-3 dage, før vi hørte noget - hvis vi da overhovedet hørte noget. Desuden afvikles Danplanner hurtigt og effektivt, så vi er meget tilfredse med forholdet mellem pris og ydelse. Jeg vil meget gerne anbefale Danplanner til andre.
Vi er en mindre campingplads, men grundlæggende har vi de samme krav og forventninger til et online bookingsystem som de store campingpladser. Derfor er vi meget glade både for Danplanner som løsning og Danline som leverandør. De er åbne over for vores ønsker, og vi oplever en fleksibilitet, der betyder, at vi i dag råder over en løsning, der specifikt er tilpasset til os og vores størrelse. Vi har et godt og tæt samarbejde, hvor der bliver lyttet til os. Ligeledes skal der lyde ros til supporten.
Vi har anvendt Danplanner siden februar i år, og jeg kan kun sige, det er et meget brugervenligt og logisk system. Ikke bare i forhold til vores brug, men også i forhold til de gæster, der booker online. Det gamle system, som jeg brugte gennem 14 år, gav ofte store problemer, så jeg er meget glad for at være kommet over på Danplanner. Supporten er helt vild hurtig, også når jeg har specifikke ønsker. Således har jeg netop fået løst en udfordring i forhold til en af vores store kunder, der har meget stringente krav til, hvorledes deres fakturaer skal være udformet. Jeg har kun det bedste at sige om Danline og Danplanner.
Efter at have eksperimenteret lidt med Danplanner i efteråret 2022, tog vi for alvor løsningen i brug hen mod årsskiftet, og efter denne sæson vil vi så evaluere, om den har fungeret til vores tilfredshed. Jeg er dog ret sikker på, at evalueringen vil falde ud til Danplanners fordel, så umiddelbart er min vurdering, at vi til næste sæson ud over online bookingløsningen også vil begynde at tage selve kassesystemet i anvendelse. Vi har imidlertid valgt en strategi, hvor vi ønsker at bygge på stille og roligt. Naturligvis er vi ikke verdensmestre i systemet endnu, men vi får altid svar på vores spørgsmål, når vi kontakter supporten hos Danline. Desuden vil jeg fremhæve høj grad af brugervenlighed, også i systemets back-end, så vi føler, vi har fået en løsning, vi selv har været med til at skræddersy fra bunden.
Danline vil deres kunder, og det kan jeg godt lide. Det har været afgørende for vores valg af Danplanner. Hvis der er et problem, løses det hurtigt og effektivt, og det er vigtigt. Her på vores campingplads lever vi af at yde kundeservice, og det kan vi jo ikke, hvis ikke vores bookingsystem virker. Jeg kan varmt anbefale Danplanner, for løsningen er tip-top i orden og kører, som den skal. Det, vi køber, er i orden, og jeg synes vi har en konstruktiv dialog med Danline. Især med direktør Mads Lund. Dialogen er meget konkret i forhold til vores ønsker, og Danline holder, hvad de lover, hvilket er en egenskab, man ikke oplever hver dag.
Vi har arbejdet med Danplanner siden årsskiftet 2022-2023, og vi er rigtig godt tilfredse. Danplanner er lidt dyrere end vores tidligere systemer, men virker upåklageligt, hvilket er mere, end vi kunne sige om vores gamle løsning. Danplanner hænger godt sammen, overblikket er fint, og arbejdsgangene er enkle samt nemme at gå til, lige som vi har fået en meget tilfredsstillende oplæring. Finansdelen skal man lige vænne sig til, men generelt set er der fin oversigt over alle funktioner. Supporten er god, og hos Danline er man altid lydhør over for ønsker om nye funktioner. F.eks. kunne vi godt tænke os muligheden for, at man i online bookingen kan krydse nationalitet af således, at vi kan føre statistik over bookningerne på et verdenskort og se, hvor vores gæster kommer fra, lige som vi godt kunne tænke os muligheden for at registrere tilkøb på ankomstlisten.
Det er andet år, vi kører på Danplanner, og vi skiftede fra vores gamle system, fordi afviklingshastigheden var for dårlig, lige som det var alt for svært at trænge igennem til supporten, hvis vi oplevede fejl. Bookingsystemet er hele fundamentet for vores forretningsgrundlag, og derfor er det vigtigt, at det virker uden problemer. Danplanner er godt nok lidt dyrere end andre systemer, men det virker, og supportafdelingen i Danline er god til at lytte til os. Her sidder dygtige folk, der forstår vores behov, lige som de er gode til at tænke fremadrettet og nyudvikle. Derfor kan jeg kun sige, at vi er meget tilfredse
Sammenlignet med så mange andre systemer er Danplanner en rimelig ny spiller i markedet for bookingsystemer. Men det har ikke gjort os utrygge i valget. Tværtimod vil jeg næsten sige. Som ny i branchen er Danline meget agil og imødekommende, når det gælder om at lytte til vores behov. Desuden har man modet til at være åben over for os, hvis vi kommer med en skæv vinkel eller et specielt ønske til en ny funktion. Prissætningen af Danplanner synes jeg er fornuftig og på samme niveau som konkurrenterne. Hastigheden i afviklingen er helt i top, men til gengæld kan svartiden i supporten en gang imellem være lidt lang. Det er dog ikke umiddelbart et problem for os, og jeg tilskriver det, at de skal håndtere mange nye kunder.
Egentlig var vi rent funktionsmæssigt godt tilfredse med vores tidligere system. Udfordringen var imidlertid, at det var for ustabilt, og over tid voksede problemerne til et niveau, hvor vi ikke turde fortsætte. Derfor begyndte vi at undersøge alternative muligheder, og via DK-CAMP kom vi i kontakt med Danline. Vi havde en række møder og blev hurtigt overbevist om, at Danplanner er en professionel løsning, der til fulde dækker vores behov. Selv om vi er en relativ lille plads, føler vi os godt behandlet. Danplanner fungerer rigtig fint i dagligdagen, og jeg har ingen problemer med at anbefale løsningen til andre. Tværtimod. Supporten er god, og forholdet mellem pris og ydelse er i orden, lige som man hos Danline også er opmærksom på eventuelle ønsker til nye funktioner”.
Jeg kan lige så godt sige det rent ud. Danplanner er et fantastisk system, og jeg er imponeret over, at Danline er nået så langt, som tilfældet er, selv om jeg havde mine tvivl, da de gik ind i markedet for online booking systemer. Over årene har jeg været omkring en række andre løsninger, men ingen af dem har fungeret, så de har opfyldt vores behov, lige som supporten ofte har været ringe. Med en tilpas stor portion stædighed har Danline imidlertid formået at lancere en løsning, der er enkel at gå til, både når det gælder håndtering af front-end og back-end. Desuden fungerer supporten helt upåklageligt samt ikke mindst hurtigt. Prisen hører ikke til de laveste, men den er bestemt fair, især når man ser på ydelsen i den samlede løsning